Így folyik a gumiabroncs defekt javítás

Talán nincs is olyan autós, aki élete során legalább egyszer ne szenvedett volna el defektet. Az autógumi sérülése nem csak kellemetlen, de igen veszélyes is lehet. Defektes gumival rendkívül veszélyes a közlekedés, azonnal fel kell keresni a pótkerék felhelyezését követően az első gumijavító műhelyet. Sose kezdje el otthoni körülmények között, megfelelő szaktudás nélkül helyrehozni az autógumit, akkor sem, ha rendelkezik otthon defekt spray-el vagy tömlő nélküli defekt javító készlettel.  A szakemberek könnyedén azonosítják a problémát, és a megfelelő műszerekkel pár perc alatt szemrevételezik, hogy az adott defekt miatt keletkező sérülés javítható-e.

Az abroncsok javítását a következő estekben nem lehet végrehajtani:

  •       Ha a gumiabroncs oldalfalán a szövetvázig terjedő repedés található, mely meghaladja a 35 mm-t
  •       A gumi összetétetét roncsoló vegyeszer került kölcsönhatásba az autó kerekével
  •       a perem sérülésnél a peremhuzalok szabadon vannak,

 

Defekt két esetben fordulhat elő. Idegen tárgy fúródik a gumiba, mely lehet szög, csavar, egy élesebb kavics, mely fokozatosan járul hozzá az abroncs nyomászvesztéséhez.

Az alulfújt gumik, vagyis a rossz nyomás a másik fő defekt ok, mely súlyos károkat okoz a futó felületen.

A Defekt javítása először szemrevételezéssel kezdődik, melyhez az abroncsot le kell szerelni a felniről. Ilyenkor kerülhet sor a defektes gumi teljes átvizsgálására. Ez azért rendkívül fontos lépés, mivel az első ránézére könnyedén orvosolható hiba megeshet, hogy a gumi szerkezetében visszafordíthatatlan károkat okozott a belső szerkezetében.

Majd ezután következik a légzáró réteg légmentesítése. A lyukat speciális maróval ki kell tisztítani, a lyuk környékét megfelelően fel kell horzsolni.  majd a  vulkanizáló oldatot a lyukba kell sajtolni, annyira, hogy a másik oldalon megjelenjen. Nagyjából 20 perc alatt szárad meg az anyag, majd a végső simításokat követően kerül sor a centírozásra.

Amennyiben nem javítgató meg a defektes kerék, az azonos tengelyeken lévő gumikat cserélni kell. Tilos kizárólag csak a sérült gumit cserélni. Ügyeljen arra, hogy az új gumik (legyenek azok ragiál vagy diagonál) a gumi cserét követően is azonos típusúak legyenek.

Négykerékmeghajtású autók esetében érdemes defket esetén mind a négy kereket lecserélni, hogy a stabilizátorban, csúszásgátló rendszerekben ne okozzon egy vagy 2 lecserélt kerék működési zavarokat.

Amennyiben nem javítható meg defektes gumija, nézzen szét webshopunkban, hogy a legjobb áron találja meg az autójára legmegfelelőbb új szetteket. https://www.akciosgumi.hu/